Pogoda jutro Pogoda Poznań
125
Reklama
Wolniej tramwajem po trasie PST: przez zły stan torowiska
KaT | aktualizacja: Czwartek, 0 2020 roku, godzina 01: 1

Poznański Szybki Tramwaj musi zwolnić.

Wolniej tramwajem po trasie PST: przez zły stan torowiska
fot. Spotted: MPK Poznań / FB

Jeden z motorniczych poznańskiego MPK napisał na facebookowym profilu Spotted: MPK Poznań: "Poznański szybki tramwaj już nie taki szybki... Chciałbym, aby mieszkańcy byli świadomi, na co przeznacza się podwyżki cen biletów". I dodał zdjęcia, z których wynika, że na trasie PST wprowadzono ograniczenia prędkości ze względu na zły stan torowiska.

Ze schematu na zdjęciu wynika, że tramwaje na niektórych odcinkach mogą jechać z prędkością maksymalną 60 km/h, na innych 50, 40, a nawet 30 i 20 kilometrów na godzinę.

Jak ustalił Głos Wielkopolski, nowe ograniczenia prędkości obowiązują tu od 28 września, choć o pogarszającym się stanie torowiska wiadomo od kilku lat. Nie wiadomo jednak kiedy odbędzie się remont tej trasy.

NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI
Unia wprowadzi dodatkowe obowiązkowe wyposażenie w samochodach
Parlament Europejski pracuje nad wprowadzeniem nowych przepisów, które zmuszą producentów samochodów do instalowania systemów utrzymania pasa ruchu oraz automatycznego hamowania. Nowe wyposażenie samochodów ma poprawić bezpieczeństwo na drogach.
więcejCzytaj więcej | Wtorek, 2017.11.14 16:59
Trwa antyfaszystowska manifestacja
Po godzinie siedemnastej tłumy manifestantów i kontrmanifestantów pojawiły się w rejonie pubu Reduta przy ulicy Strzałowej. Obie strony konfliktu rozdziela policja.
więcejCzytaj więcej | Środa, 2017.11.15 17:35
 
WASZE KOMENTARZE[1] [2]
~zbl: "pisowiec zamiastPST wybuduja tam metro" Spoglądając na budżet państwa na rok 2021 to raczej PiS nic by nie zbudował.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 14:22, IP:85.221.159.XXX
ok
5
not ok
0
odpowiedz|usuń
~.: Wszyscy, którzy w każdej sytuacji psioczą na Jaśkowiaka powinni sprawdzić pewne fakty. Tak, niektóre trasy są w złym stanie, dlatego niedawno została przeprowadzona ich gruntowa modernizacja np. trasa tramwajowa przez Górny Tarasa Rataj lub taki remont jest w planie na 2-3 kolejne lata np. Trasa Kórnicka. Gruntownego remontu nie widziały od kiedy powstały czyli od lat 80. PST jeździ od lat 90. Trasa na Naramowice była w planach przez dziesięciolecia. Grobelny rządził Poznaniem w latach 1998-2014. Spodziewaliście się, że ekipa Jaśkowiaka, który rządzić zaczął pod koniec 2014 r. od razu wyremontuje wszystkie zaniedbane przez dziesięciolecia trasy tramwajowe? Zastanówcie się ludzie...
dodano: Czwartek, 2020.10.01 14:29, IP:193.17.214.XXX
ok
11
not ok
17
odpowiedz|usuń
~KIBOL: Jest coś w Poznaniu co nie wymaga remontu??? To miasto się rozpada od paru lat traci na swej atrakcyjności. Czy do miejscowych włodarzy do nie dociera??? Czy tego nie widzą??? Ścieżki rowerowe, bus pasy czy linia tramwajowa na NARAMOWICE to nie wszystko.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 14:39, IP:85.221.129.XXX
ok
13
not ok
4
odpowiedz|usuń
~Nobody: Dzieje sie tak dlatego że mpk nie prowadzi bieżącego utrzymania torowiska. Po prostu nie wiedzą jak to się czyni na szlakach kolejowych chociaż toromistrz jest....
dodano: Czwartek, 2020.10.01 15:14, IP:31.0.45.XXX
ok
9
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Remont, czyli zwykła wymiana szyn, potrwa 7 lat.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 15:18, IP:37.47.162.XXX
ok
9
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Włodarz jest lewakiem. Trudno więc, żeby coś zrozumiał poza top model.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 15:18, IP:37.47.162.XXX
ok
15
not ok
4
odpowiedz|usuń
~Autor: Teraz odpowiedzi sobie na pytanie, dlaczego teki remont torowiska na GTR trwał 2 lata. Czy to jest normalne?
dodano: Czwartek, 2020.10.01 15:19, IP:37.47.162.XXX
ok
11
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Oszczędnośc prądu na odcinku Sobieskiego - Szymanowskiego. 20 km/h i z gorki.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 15:21, IP:37.47.162.XXX
ok
8
not ok
1
odpowiedz|usuń
~KIBOL: Lewak, PO czy PIŚ-or jeden pies. Powinno się NYGUSÓW rozliczać ze swoich czynów.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 15:26, IP:31.0.83.XXX
ok
11
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: Ein mal ist kein mal.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 15:35, IP:95.108.0.XXX
ok
1
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: Mamy wolne sądy, teraz pora na Wolny Tramwaj.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 15:36, IP:95.108.0.XXX
ok
4
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: Więc dlaczego nazywa się PST, a nie PBT mądralo?
dodano: Czwartek, 2020.10.01 15:38, IP:95.108.0.XXX
ok
4
not ok
2
odpowiedz|usuń
~Eh: Nie tylko mpk. Wszystko się sypie, nawet nowe drogi i chodniki.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 15:52, IP:85.221.136.XXX
ok
7
not ok
1
odpowiedz|usuń
~zbl: Z drugiej strony lata 2014-2018 to lata najlepszej koniunktury w światowej i w konsekwencji polskiej gospodarce. Nie wiadomo, kiedy wrócą...Sytuacji sprzed wejścia do UE z nawet obecną nie ma co porównywać.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 15:53, IP:85.221.159.XXX
ok
5
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Damian: Remont był planowany i głośno zapowiadany chyba 2 lata temu w wakacje. Był i się zbył .... Ukręcono sprawę, każdy zapomniał. A władz miasta nikt nie rozlicza z niespełnionych deklaracji.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 16:07, IP:82.145.220.XXX
ok
11
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor: XD
dodano: Czwartek, 2020.10.01 16:09, IP:46.227.240.XXX
ok
3
not ok
0
odpowiedz|usuń
~jj czyli jad jaśka: Brawo teczowy. Ważne ze sa nowi członkowie zarzadu MPK. Jest na co kasę wydawać.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 16:22, IP:5.173.241.XXX
ok
11
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Pks: Torowisko rozebrać. Poprowadzić ścieżkę rowerową w wykopie.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 16:26, IP:85.221.212.XXX
ok
9
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: A czy to PST jest potrzebne? Kiedyś nie było i dobrze było.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 16:48, IP:31.0.46.XXX
ok
1
not ok
3
odpowiedz|usuń
~Autor: a jak myślisz - kto tego PO-kracznego nieudacznika wybrał. Chyba również ty co dało PO-nad 50% bo wybraliście go w I turze. Cierp ciało jak żeś głupio wybrało
dodano: Czwartek, 2020.10.01 16:56, IP:109.241.177.XXX
ok
4
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Przecież ten tęczowy cymbał reklamował się, że bedzie Wolny PO-nań. Jka PO-wiedział tak zrobił
dodano: Czwartek, 2020.10.01 16:59, IP:109.241.177.XXX
ok
2
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Prawidłowe zarządzanie infrastrukrą polega na tym, że remont robi się zawczasu by nie trzeba było wprowadzać ograniczeń ruchowych.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 17:08, IP:188.146.172.XXX
ok
11
not ok
0
odpowiedz|usuń
~ón: W gruncie rzeczy to w Berlinie jest metro, więc w Poznaniu już nie potrzeba metra ani nawet tramwaju.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 17:14, IP:85.234.249.XXX
ok
10
not ok
2
odpowiedz|usuń
~ón: Pieniądze rozpływają się w mnóstwie miejskich spółeczek, które służą tylko i wyłącznie do tego, aby ominąć widełki płacowe pracowników samorządowych. Pieniądze rozpływają się na realizowanych przez nie projektach takich jak ławeczki z pomiarem zapylenia powietrza, przystanki tramwajowe za 500 tysięcy czy kible publiczne za 800. Pieniądze rozdawane są na prawo i lewo rozmaitym nygusom, które nie mają zamiaru pracować, ale potrafią przycwaniaczyć i mieszkając na rodosie wyrwą jakieś mieszkanie komunalne albo TBS i od razu to wynajmują. Wreszcie przynajmniej kilka razy do roku, ku uciesze ekonomicznych analfabetów, ktoś głośno rzuci hasło "potrzebny WRESZCIE tor żużlowy z prawdziwego zdarzenia", "potrzebna hala sportowa", "potrzebna hala, gdzie zaprosimy GWIAZDY ROCKA!". Żaden z nich nie przypomni sobie, jak bardzo potrzebowaliśmy 8 lat temu Stadionu, którego teraz nikt nie chce...
dodano: Czwartek, 2020.10.01 17:22, IP:85.234.249.XXX
ok
14
not ok
1
odpowiedz|usuń
~ón: ...Drogą żebraniny i różnych dziwnych układów obecnie mamy bieda-najemcę, który deklaruje, że jest tak biedny, że stać go na czynsz 50 tysięcy. To tak jakby wynająć komuś normalne 3-pokojowe mieszkanie za 18 złotych. A Riczard opowiadał nam na konferencji, ile to miasto zyskało dzięki imprezie "euro2012". Na razie nie możemy wyjść z długów.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 17:23, IP:85.234.249.XXX
ok
7
not ok
1
odpowiedz|usuń
~ón: Strzelam: biurowiec Bałtyk, Stary Browar, może Posnania... w ogóle wszystkie wysokobudżetowe budynki prywatne. Może z wyjątkiem tych, przy których kręcił się znany w Wielkopolsce a zwłaszcza Poznaniu budowniczy ze Słupcy o inicjałach D.W. Na miejscu pracowników, którym przyszło pracować w budynku postawionym przez tego wielkiego naśladowcę Pata i Mata, tuż nad wysoką skarpą opadającą pionowo do rzeki, co dzień bardzo czule żegnałbym się z rodziną.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 17:29, IP:85.234.249.XXX
ok
3
not ok
1
odpowiedz|usuń
~ón: Można teraz po polsku?
dodano: Czwartek, 2020.10.01 17:31, IP:85.234.249.XXX
ok
1
not ok
0
odpowiedz|usuń
~ón: Jak mierzysz prędkość wagonów metra? Jesteś motorniczym i masz prędkościomierz?
dodano: Czwartek, 2020.10.01 17:32, IP:85.234.249.XXX
ok
1
not ok
2
odpowiedz|usuń
~ón: Powiem więcej. Kiedyś tam tramwaje nie jeździły, a jeszcze wcześniej nie było tego wiaduktu! I nie było ani Armii Poznań, ani nawet Manifestu Lipcowego. Tylko pola orali Bambrzy.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 17:33, IP:85.234.249.XXX
ok
4
not ok
1
odpowiedz|usuń
~ón: OK, ale dlaczego miałby nie jechać z prędkością maksymalną, jaką umożliwia tabor? Przecież 70 km/h to nie jest jakaś kosmiczna prędkość na takiej trasie.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 17:35, IP:85.234.249.XXX
ok
4
not ok
0
odpowiedz|usuń
~PEZET: I to jest pomysł, na piątkę
dodano: Czwartek, 2020.10.01 19:15, IP:83.11.172.XXX
ok
4
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor2: Jakby nie spojrzeć - prawda. A niektórzy nawet na tym kawałeczku potrafili stopiątkami zaiwaniać 6 dych z ostrym hamowaniem na przystanku.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 20:51, IP:195.181.162.XXX
ok
2
not ok
0
odpowiedz|usuń
~Autor2: Pewnie miastu chodzi o to, żeby potencjalni wykonawcy nie umarli ze śmiechu podczas otwierania ofert i porównywania ich z resztkami pieniędzy z kasy miejskiej. A tak naprawdę miasto pewnie boi się, czy przy modernizacji nie będzie trzeba tego całego torowiska po prostu wyasfaltować.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 20:58, IP:195.181.162.XXX
ok
2
not ok
1
odpowiedz|usuń
~Autor2: "Ze schematu na zdjęciu wynika (...)". I wynika i nie wynika. Wynika, że na PST, poza jednym krótkim odcinkiem, bimba jedzie minimum 40 km/h. I wystarczy - bo grzanie, ile kaganiec daje i wyhamowywanie 200 metrów przed przystankiem jest energetycznie kiepskim i mało komfortowym dla podróżnych rozwiązaniem. / Natomiast schemat pokazuje inne dziwo - 10 km/h na Poznańskiej? Przecież to niedawno robili.
dodano: Czwartek, 2020.10.01 21:06, IP:195.181.162.XXX
ok
1
not ok
0
odpowiedz|usuń
WASZE KOMENTARZE[1] [2]
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.